Sommaren so far!

Semestern började med en Knallelandsrunda med Josse för att styra ihop ett tält och skit. På eftermiddagen så var det dags att följa med Goran och Emma de två självmordsbenägna galningarna för dom skulle minsann hoppa fallskärm! ( Ja jag vet att jag upprepar mig från tidigare inlägg)

Asså jag och Goran var nog de som var mest nervösa för vi satt som två idioter och hade Lady Gaga-allsång i baksätet till våra medpassagerares missnöje. Men kan man inte uppskatta detta musikaliska underverk vi bjöd på så dra åt helvete för vi var bäst!

På tisdagen så stack jag till världens bästa Malin för att återigen klippa och styra upp mitt blonda fluff och det gick juh hur bra som helst!
Nä ni får fan ingen bild på det.
På onsdagen så var det äntligen dags att sätta sig i bilen och styra Gpsen mot Roskilde. Fan att vi inte hinner komma längre än till Kinna (där vi skulle köpa en övningskörningsskylt till mig) innan vi blir påhoppade av en lantis som hävdade i hela 10 min att vi stod fel! Jag fick juh självklart ett utbrott och Emma fick vänligen men bestämt be mig att sätta mig i bilen och hålla käft. Problemet för denna underbare herre var att han skulle till skåpet med vatten och skit som stod ca 3 meter bakom våran bil! Med andra ord han hade kunnat köra runt och ställt sig bakom men ni vet juh hur det är med vanemänniskor det finns bara ett sätt att göra saker på och det är deras! Jag lyckades iaf lugna ner mig för att sedan kunna köra därifrån.
Jag blev ståendes på motorvägen och fick krypköra ett bra tag dessvärre hade en olycka skett längre fram. Efter mycket om och men kände jag att ska vi komma fram till Roskilde innan festivalen är slut så var det bara att lämna över till Emma.
Vi körde aldrig vilse!!
Vi kom fram och stack och hämtade våra band som vi behövde sen började helvetetspromenaden. En rullvagn med 15 saker på. Emma stackaren släpade på sin tunga väska. Vart vi än fråga så var det rakt fram. Men hur jävla länge är det rakt fram då?! Fan det var den värsta promenaden på länge. Kan tillägga att det var typ 50 grader varmt oxå! Men vi kom fram! Nästa bekymmer var juh att hitta tältplats. Vi var inne ett tag på att ställa tältet i ett fotbollsmål men vi hitta plats tillslut.
På kvällen var det dags för informtationsträff och personalfest. Fan vad najs tänkte jag nu får vi reda på vad vi ska göra men tji fick jag den enda informationen vi fick var en 30 min lång utläggning om viner på danska!! Det enda jag uppfattade var Wonderful wines!!
Kvällen blev blöt men fan vad trevligt vi hade!
Dagen efter så var vi lediga och festivalen var på väg att starta! Vi strosa omkring på området och började festivalen med att kolla på världens bästa Daniel Norgren! Helvete vad bra den mannen är! Det tyckte även de två danska damerna som var tvungna att krama mig och Emma!
Kvällen avslutades med Iron Maiden! Behöver väl inte säga mer än att ja det var Iron Maiden och det är aldrig fel!
Ja arbetet i säg är väl inte så mkt att säga om. Mer än att jag drog på mig 5 blåsor, serverade mat i spöregn och regnponcho och inte förstod vad folk sa! Sista arbetsdagen så pajade min höft så jag fick sitta och vika 500 servetter ist.
På söndagen så var planen att vi skulle stannat till på måndagen för att få se Timbuktu och Hoffmestro på söndagsnatten men både jag och Emma var två trötta, fuktiga och trasiga människor så vi bestämde oss för att åka hem.
Katastrofen i Köpenhamn gjorde att vi hamnade mitt i skiten men tog oss ur ganska fort och var väl hemma runt 2 på söndagsnatten.
Efter detta så har jag inte gjort mkt vettigt på min semester mer än att ha just semester och skitit i allt.
I morrn fyller jag år! 27 år! Ska ha en liten bjudning hemma med trevliga människor. Som jag har sagt för så kom fan inte hit om du inte är bjuden! Och är du inte bjuden så släpps du in mot presenter! Presenter är sjukt viktigt!!
Ja det här blev ett långt inlägg och orkar ni läsa blir jag impade!
Take Care
Lisa

Kommentarer
Postat av: Michaela - Gäst hos Gester

fyi, jag läste hela :)

2011-07-14 @ 13:56:42
URL: http://hosgester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0