Den motvillige monarken

Kung Carl XVI Gustaf har under hela sitt liv befunnit sig mitt i offentlighetens ljus. Ingen person i vårt land har genom åren varit så uppmärksammad, omskriven och hyllad som han. Men vår bild av honom är präglad av medierna och den tenderar ofta att bli endimensionell. Vem är Kungen egentligen? Hur är han som person och hur uppfattas han av människor i sin omgivning?

Ja jag har nu läst denna skandalbok! Skandaler och skandaler killen är väl inte mer än människa eller!? Jag kan inte göra annat än att tycka lite synd om stackarn. Ärligt talat! Att behöva födas in i en roll som Sveriges Statschef och ta på sig den rollen vid min ålder (27) och inte få vara ungdom och leva rövare. Vilken man har inte besökt alt velat besöka en strippklubb?

Sen kan man väl hålla med om att otrohet är väl inte så vidare hett. Men är det verkligen våran ensak?! Ja han är Kung men är han verkligen allmän egendom? Min personliga åsikt är att nej han är sin egen och vi har bara med att göra det som rör Sveriges rike! Sen om han röker vill supa till det en kväll och kolla på nakna brudar ja men låt han göra det då! Det finns väl kungligheter som gjort värre saker eller?!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0